Vaše dotazy

Vaše dotazy

Vyjádření MUDr.Jaroslava Novotného, vedoucího lékaře Priessnitzových lázní k Vašim nejčastějším dotazům:

  • Jak probíhají vstupní prohlídky, mají nějaká přísnější opatření?
    Klienti si musí dovézt potvrzení o negativním PCR nebo antigenním testu na Covid-19 ne starším než 24 hodin (PCR ne starší než 7 dní, antigenni max. 72 hodin), prodělaném onemocnění ne starším než 6 měsíců nebo potvrzení o očkování 14 dnů po dokončené vakcinaci.

  • Mohu se v lázních otestovat před nástupem na pobyt ?
    Ano, v pracovních dnech od 7 do 15 hodin v našem testovacím centru, ale jen ve výjimečných případech, pokud si test nemůžete zajistit ve stanovené lhůtě před nástupem ve Vašem bydlišti. V našem testovacím centru prioritně testujeme zaměstnance a provádíme pravidelné testy klientů v pobytu pravidelně co 7 dní. Provedením testu v místě bydliště si také ušetříte „zbytečnou“ cestu , pokud by test byl pozitivní a na lázeňskou léčbu bychom Vás nemohli přijmout.

  • Musí se testovat před nástupem a během pobytu také malé děti ?
    Podle aktuálního nařízení MZČR je od 1.11.2021 stanovena výjimka pro děti do 12 let pro doložení testů před nástupem do lázní nebo během pobytu. Zákonní zástupci  dítěte pouze před nástupem podepisují čestné prohlášení, kde prohlašují, že děti, které doprovází, nebyly ve styku s možnou nákazou COVID-19, aktuálně netrpí zdravotními potížemi doprovázenými vysokými horečkami, nemají žádné příznaky virového infekčního onemocnění a ani jim nebyla nařízena karanténa. Dětem i doprovodu měříme při nástupu teplotu bezdotykovým teploměrem.

  • Jak probíhá informovanost lékařů o změně stavu u pacienta (zjistil u sebe příznaky respiračního onemocnění) co se děje, pokud pacient onemocní, případně je pozitivně testován na covid-19?
    Pokud dojde ke změně zdravotního stavu v rámci léčby v lázních s klinickými příznaky zvýšené teploty nebo dušnosti je pacientovi proveden antigenní test na Covid-19 a v případě pozitivního výsledku je mu okamžitě ukončena léčba v lázních a pacient o tomto informuje svého praktického lékaře v místě bydliště, který mu vystavuje žádanku na vyšetření PCR.

  • Co když mi respirátor nedělá dobře ?
    Výjimku pro nenošení respirátorů ve zdravotnických zařízení lze akceptovat v případě, že klient má závažné zdravotní důvody a pokud to prokáže lékařským potvrzením. Ale i v takovém případě musí klient používat jinou ochranu dýchacích cest, pokud v lékařském potvrzení není stanoveno jinak. Priessnitzovy léčebné lázně jako zdravotnické zařízení toto mimořádné opatření včetně stanovené výjimky akceptují, ale vyhrazují si právo na odborné posouzení daného lékařského potvrzení vedoucím lékařem na začátku pobytu.

  • Probíhají zdravotnické kontroly personálu, případně jak často?
    Ano, personál je testován přímo v areálu lázní minimálně 1x za 7 dní. V případě pozitivního nálezu zaměstnanec okamžitě opustí  pracoviště, je vyslán na vyšetření PCR,  je informována hygiena a jeho praktický a závodní lékař, kteří přijímají odpovídající opatření.  

  • Nošení ochrany úst a nosu (roušek  případně respirátorů)  nebylo v lázních přerušeno s cílem snížení možnosti nákazy, proč tomu tak je a v kterých případech to tak být nemusí (například při jídle apod.)?
  • Nošení ochrany nosu a úst v lázních bylo povinné po celou dobu trvání pandemie, tedy i letních měsících na základě rozhodnutí vedoucího lékaře. Ochranu nosu a úst mohou klienti sundat pouze při konzumaci jídla nebo na svém pokoji, kde jsou ubytováni. Také zaměstnanci mají povinnost nošení ochrany nosu a úst dle aktuálního nařízení ministerstva zdravotnictví a příkazu ředitele společnosti Priessnitzovy léčebné lázně. Klienti si stále musí zajistit dostatečnou zásobu respirátorů pro svou vlastní potřebu pro vnitřní prostory budov.

  • Je zaveden nějaký speciální zdravotnický režim (například jiné plánování procedur), který by eliminoval možnost styku s infikovanou osobou?
    Již při podezření na infekci Covid -19 nebo kontakt s osobou nakaženou léčbu klienta okamžitě ukončujeme. Snažíme se eliminovat maximum rizik.

  • Co můžeme v lázních dělat, když je téměř všechno zavřené?
  • Nebojte se. Pobyty s lázeňskými procedurami v krásném prostředí Jeseníků Vás nenechají se nudit. PŘÍRODA nemá Covid. Aktuálně nabízíme pro naše ubytované klienty také kulturní a volnočasové aktivity.

  • Jak poznám, který léčebný pobyt je pro mě vhodný?
    Žádným z našich léčebných pobytů neuděláte chybu. V rámci vstupní individuální konzultace s lékařem je vždy možné léčebné procedury změnit nebo upravit dle aktuálního zdravotního stavu na míru klientovi.

  • Pokud jsem prodělal onemocnění Covid-19, mám si vybrat Návrat ke zdravému dýchání?
    Balíček Návrat ke zdravému dýchání – rehabilitace dýchání je určen lidem, kterým se po koronavirovém onemocnění stále špatně dýchá nebo trpí únavou. Pokud se cítíte dobře a pobyt volíte spíše jako preventivní pro načerpání nových sil a posílení imunity, můžete si vybrat kterýkoli z našich léčebných pobytů a v rámci vstupní prohlídky konzultovat s lékařem své aktuální potíže.

Nenašli jste odpověď na svou otázku? V případě dotazů nás kontaktujte na email lazne@priessnitz.cz